Skip to Content

Kunder

Her hjælper vi dig med spørgsmål vedrørende dine forsikringer.

Sådan ansøger du om erstatning

Anmeld din skade og ansøg om erstatning fra din forsikring. Arbejdsløshed og sygemelding er to forskellige skader, hvor du kan søge om erstatning direkte online. Ved andre henvendelser om skade bedes du kontakte os.

For at behandle din sag så hurtigt og nemt som muligt, skal du udfylde en anmeldelse online, samt indsende alle de dokumenter, vi har brug for. Af sikkerhedsmæssige årsager, tager vi ikke imod dokumenter via e-mail. Du kan uploade dokumenter via vores uploadportal eller sende med posten til vores adresse. 

Du skal bruge følgende:

  • NemID/MitID, cpr-nummer, eventuelt dit policenummer eller lånenummer.
    Du kan finde dit policenummer og lånenummer på dit policebrev.
     

Hvis du er arbejdsløs, har vi brug for kopi af:

  • ansættelseskontrakt
  • opsigelse
  • brev fra din Akasse "ret til dagpenge" / brev fra din kommune om ret till offentlig ydelse

Hvis du er sygemeldt, har vi brug for kopi af:

  • lægejournal
  • lægeerklæring/lægeattest/frihåndsattest. Af lægeerklæringen skal der fremgå: første og sidste sygedato, årsagen til sygemeldingen og hvor mange % sygemeldingen er på.
  • Underretningsbrev om refusion, bevilling af sygedagpenge eller sygedagpengespecifikation fra din første sygedag.

 

Når du udfyldt din anmeldelse online, vil du modtage en bekræftelsesmail til den e-mailadresse, du har registreret. Hvis du ikke kan se e-mailen i din indbakke, kan du tjekke din spammappe. Hvis du ikke har modtaget bekræftelsesmailen, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, og vi vil hjælpe dig.

Arbejdsløshed eller sygemelding

Har du alle oplysningerne klar?

Anmeld her

Andre forsikringer

For andre skadeanmeldelser beder vi dig om at e-maile os på:

skade@bnpparibascardif.dk

eller ring til os hverdage 9-16:

+45 80 70 20 80

Anmeldelsesblanketten pr post sendes til:
BNP Paribas Cardif
Lyskær 1, 3 tv
2730 Herlev